Programer Centrum
Działalność gospodarcza - lipcowe zmiany w PIT
Zmiana formy opodatkowania.
Podatnicy osiągający w 2022 r. dochody, które opodatkowane są podatkiem liniowym, będą mogli po zakończeniu 2022 r. dokonać wyboru skali podatkowej dla opodatkowania tych dochodów. Wyboru tego podatnicy dokonają w zeznaniu rocznym PIT-36 składanym za 2022 r.
Możliwość wyboru skali podatkowej po zakończeniu roku podatkowego oznacza, że podatnicy obowiązani będą obliczać i wpłacać zaliczki należne od dochodów osiągniętych w 2022 r. na dotychczasowych zasadach. Zaliczki te podatnicy wykażą w zeznaniu PIT-36 bez konieczności przeliczania ich według zasad obowiązujących przy opodatkowaniu według skali podatkowej.
Ryczałtowcy według specjalnej zasad.
Również mają możliwość wyboru skali podatkowej po zakończeniu roku podatkowego. Podatnicy nie będą obowiązani do wyliczania należnych w 2022 r. zaliczek według zasad obowiązujących przy opodatkowaniu według skali podatkowej. W zeznaniu PIT-36 podatnicy wykażą dochód, na zasadach obowiązujących podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów.
W tym celu, podatnicy obowiązani będą zaprowadzić i uzupełnić podatkową księgę przychodów i rozchodów, w której wykażą osiągnięte w 2022 r. dochody z działalności gospodarczej.
W księdze tej obowiązani będą również wpisać wartość remanentu na dzień 1 stycznia i 31 grudnia 2022 r.
Możliwa będzie także zmiana formy opodatkowania w trakcie roku.
Podatnicy, którzy złożą takie oświadczenie (do 22 sierpnia 2022r.), po zakończeniu roku obowiązani będą złożyć dwa zeznania roczne, tj. PIT-28, w którym wykażą przychody osiągnięte od 1 stycznia do 30 czerwca 2022 r., oraz PIT-36, w którym wykażą dochody osiągnięte w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2022 r.
Więcej informacji na zakładce N.Z.P.
Co zrobić jeśli SMTP dla Gmail nie działa?
Konfiguracja konta email w programie (HM) dla wysyłania dokumentów z serwerów Gmail.
Należy:
Zmienić ustawienia dla poczty email ( ***@gmail.com)
1. Otworzyć w przeglądarce stronę Google.
2. Zalogować się na konto email w Google, następnie (w prawym górnym rogu klikamy na kółko) przechodzimy do "Zarządzanie kontem Google".
3. Na pasku menu z lewej strony okna należy wybrać pozycję "Bezpieczeństwo".
4. W wywołanym oknie trzeba włączyć w opcji "Logowanie się w Google" Weryfikacja dwuetapowa.
5. Wybieramy Hasła do aplikacji. Klikamy Wybierz aplikację -> Inna opcja i wpisujemy np. HiM. Następnie generujemy hasło.
6. WAŻNE. Wygenerowane hasło kopiujemy!!! by wkleić je w ustawieniach w programie Handel i Magazyn.
7. Przechodzimy do Programu HM handel i magazyn.

Uruchamiamy program HM handel i magazyn.
a. Przechodzimy na zakładkę Ustawienie -> Konta email.
b. W wywołanym oknie wybieramy konto email i klikamy "Zmień".
c. W pole "Hasło" wklejamy wygenerowane hasło.
d. Zapisujemy zmiany.

Pozostałe ustawienia w programie HM dla poczty Gmail:
Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - smtp.gmail.com
Port SMTP - 587
Zaznaczmy opcje - Do wysyłania używaj połączenia szyfrowanego (SSL)
Wsparcie techniczne dla firm
Pomoc w poprawnym funkcjonowaniu programów u Klienta:
  • abonamentowa usługa, za pomocą której można skorzystać z wiedzy dostarczanej przez doświadczonych specjalistów Działu Wsparcia Technicznego nie wychodząc z biura
  • telefoniczne i mailowe uzyskanie pomocy i odpowiedź na pytania dotyczące obsługi programów
  • zdalne konsultacje poprzez pulpit u Klienta

UWAGA: Pomoc świadczona telefonicznie oraz poprzez email jest płatna.
Zanim zadzwonisz do zespołu pomocy, skorzystaj z bezpłatnej pomocy wbudowanej w program, instrukcji, filmów instruktażowych na stronie NZP

Gdy kontaktujesz się z zespołem pomocy, pamiętaj o podaniu numeru subskrypcji lub numeru NIP firmy, która kupiła subskrypcję.

Przesyłając do zespołu pomocy dane umożliwiające rozwiązanie problemu, te informace pomogą w szybszym rozwiązaniu:
Szczegółowy opis problemu.
Czynności wykonane w celu rozwiązania problemu.
Informacja, czy problem występuje stale czy przejściowo.
Szczegółowe instrukcje umożliwiające odtworzenie problemu.
Czytelne zrzuty ekranu.
Dokładnym komunikatem o błędzie.
Typ i wersja systemu operacyjnego.
Nazwy oprogramowania zabezpieczającego, zapory sieciowej, oprogramowania antywirusowego lub oprogramowania blokującego wyskakujące okienka zainstalowanego na urządzeniach, na których występuje problem.
Obsługa głosowań, tworzenie oprogramowania niezbędnego do prowadzenia biznesu
Świadczymy kompleksowe usługi związane z elektroniczną obsługą głosowań.
Tworzymy i wdrażamy skuteczne rozwiązania informatyczne, oprogramowanie (również na zamówienie) niezbędne do prowadzenia biznesu.
Obsługa walnych zgromadzeń oraz głosowań spółek, stowarzyszeń, rad nadzorczych, spółdzielni
  • system zliczania głosów
  • rejestracja obrad
  • transmisja online
Prezentację systemu można obejrzeć klikając tutaj
Więcej...
W oknie logowania do program wyświetlanie tylko firm aktywnych.
Oznaczenie firmy jako ARCHIWALNEJ. Usuwanie z listy firm nieaktywnych.

INSTRUKCJA:
W programach MK, FK, KP.
Dostęp do danych GUS - możliwy brak dla MS Windows7 od 01-04
Otrzymaliśmy informację z GUS o zakończeniu wsparcie producenta, np. MS Windows 7
Treść komunikatu
"Informujemy, że z końcem marca br. serwery Wyszukiwarki REGON oraz Usługi sieciowej BIR1/1.1 zakończą obsługę połączeń z użyciem protokołu TLS1.0 i TLS1.1.
Obsługiwane będą aktualne wersje protokołu: TLS 1.2 i TLS 1.3.
(Powyższa informacja może być istotna dla użytkowników systemów operacyjnych, dla których zakończyło się wsparcie producenta, np. MS Windows 7)."

W związku z powyższym niektórzy użytkownicy tych systemów operacyjnych nie będą mogli wyszukiwać i wczytywać danych kontrahentów do naszych programów.
CIT-8 za 2021 rok do 30 czerwca 2022 r.
Deklaracja CIT-8 (wersja 31) do wysyłki online za 2021 rok na stronie MF. Ministerstwo Finansów wydłuży czas na rozliczenie rocznego CIT za 2021 r. Przedłuża się do dnia 30 czerwca 2022 r. dla podatników podatku dochodowego od osób prawnych termin do:
- złożenia zeznania o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym, który zakończył się w okresie od dnia 1 grudnia 2021 r. do dnia 28 lutego 2022 r.,
- wpłaty podatku należnego wykazanego w zeznaniu, o którym mowa w pkt 1, albo różnicy między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w tym zeznaniu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku
Rozporządzenie dotyczy wszystkich podatników podatku dochodowego od osób prawnych.
Jak kupić ? Wybierz elementy z oferty dopasowane do swoich potrzeb
Przed zakupem oprogramowanie warto zapoznać się z produktami, aby wybrać wariant dopasowany do swoich potrzeb. Budowa modułowa pozwala na indywidualną konfigurację.
Zachęcamy do pobrania i instalacji bezpłatnych 30-dniowych wersji oferowanych programów.
Po podjęciu decyzji, w celu finalizacji zakupu, prosimy złożyć zamówienie wybierając jeden ze sposobów:
- w sklepie internetowym
- kontakt z biurem (napisz lub zadzwoń do nas)
- u jednego z naszych Przedstawicieli Handlowych

UWAGA: Ceny dla biur rachunkowych ustalane indywidualnie - wymagany kontakt z firmą lub Przedstawicielem.
Ceny przy zakupie modułów produkcja, dokumenty seryjne, opakowania, prowizje, filie, farmaceutyka dla większej liczby niż trzy stanowiska ustalane indywidualnie - wymagany kontakt z firmą lub jej Przedstawicielem.
Jak odnowić subskrypcję? Wymagana jest aktualna wersja programu.
Gdy zbliża się termin wygaśnięcia subskrypcji, w programie wyświetlają się powiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia.
Wystarczy kliknąć przycisk "Odnów subskrypcję", wypełnić dane w zamówieniu i wysłać do nas z podanym adresem email do dalszego kontaktu.
Instrukcja
Zostanie wystawiona faktura proforma na program i moduły, których wcześniej używałeś.
Prosimy o zapłatę przelewem kwoty z proformy na nasz rachunek bankowy w PKO Bank Polski.
Po zaksięgowaniu wpłaty, zostanie wygenerowany kod aktywujący, a faktura zostanie przesłana w formacie pdf.

Inny sposób:
- w sklepie internetowym na stronie odpowiedniego programu
HM handel i magazyn, MK mała księgowość, FK księgi handlowe, lub KP kadry i płace.
Dodaj do koszyka program i moduły, których potrzebujesz.
Podaj dane potrzebne do realizacji zamówienia,
po czym kliknij "Zakończ zamówienie".

- kontakt z biurem poprzez email,
napisz o chęci przedłużenia posiadanej subskrypcji na nowy okres.

- lub zadzwoń do nas

Po otrzymaniu zapłaty za zamówienie lub proformę, zostanie wystawiona faktura.
Oprogramowanie można ponownie aktywować. Opis aktywacji na stronie N.Z.P.

UWAGA:
Jeśli subskrypcja była kupiona u Przedstawiciela, w sprawie odnowień, dokupienia modułów proszę kontaktować się ze swoim Przedstawicielem.
Jak zaktywować program?
Żeby zaktywować program należy:
Nacisnąć przycisk "Aktywuj program" na stanowisku, dla którego została kupiona subskrypcja. Pojawi się okno "Kod aktywacji", w którym w pole NIP należy wpisać identyfikator firmy, która nabyła praw do subskrypcji.
Nacisnąć przycisk "Aktywuj przez internet"
Prosimy nie wpisywać numeru subskrypcji. Pole jest wypełniane automatycznie podczas aktywacji.
Dane potrzebne do uzyskania kodu zostają wysłane do producenta programu.
Przy kolejnym logowaniu, program powinien być zaktywowany. W starszych wersjach, należy ponownie kliknąć przycisk "Aktywacja przez internet", w celu zaczytania kodu.
Jeżeli pojawi się komunikat: "W tej chwili nie jest jeszcze dostępny kod aktywacyjny, proszę ponowić aktywację za godzinę".
Należy ponawiać próby aktywacji do skutku.
Jeśli program nie aktywuje się, należy sprawdzić czy w menu Ustawienia-> Lokalne jest zaznaczone pole "Ten komputer ma połączenie z internetem".
W przypadku braku dostępu do internetu możliwe jest uzyskanie kodu drogą mailową.
UWAGA
Programu można używać na tylu urządzeniach, na ile została zakupiona licencja.